Güncel Sayı

Sayı: 72, 31.10.2024

Yıl: 2024

Makaleler

Prof. Dr. Ali ERYILMAZ YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji
Prof. Dr. Ali Osman ALAKUŞ Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü 0000-0003-0651-9519
Disiplinlerarası Sanat, Baskı Resim, Güzel Sanatlar, Sanat ve Edebiyat, Resim, Görsel Kültür, İslam Sanatları, Resim Tarihi, Eğitim, Güzel Sanatlar Eğitimi, Sanat Eleştirmenliği, Sanat Tarihi, Türk İslam Sanatında Hat, Türk İslam Sanatında Güzel Sanatlar, Sanat Teorisi, Eğitim Sosyolojisi, Sanat Sosyolojisi
Dr. Alper AYTAÇ T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI 0000-0002-5087-8482
Eğitim Felsefesi, Eğitim Programları ve Öğretim
Doç. Aylin SOP MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
Okul Öncesi Eğitim
Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Öğretim Tasarımı, Öğretim Kuramları, Öğrenme Kuramları, Program Tasarımı, Sınıf Eğitimi, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim
Uluslararası İşletmecilik, Liderlik
Doç. Dr. Cahit ERDEM Afyon Kocatepe Üniversitesi 0000-0001-6988-8122
Eğitim Programları ve Öğretim, Medya Okuryazarlığı, Eğitim
Doç. Hatice KETEN MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
Plastik Sanatlar
Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Doç. Dr. Gökhan GÜVEN MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
Fen Bilgisi Eğitimi
Güldem DÖNEL AKGÜL Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Eğitim
Doç. Dr. Hafiz BEK Uşak üniversite
Kariyer Danışmanlığı
Doç. Hakan KÖR HITIT UNIVERSITY
Veritabanı Sistemleri, Bilgi ve Bilgi İşleme Bilimleri, Karar Desteği ve Grup Destek Sistemleri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Bulut Bilişim, Makine Öğrenme, Yarı ve Denetimsiz Öğrenme, Büyük Veri, Veri Madenciliği ve Bilgi Keşfi, Veri Analizi, Yapay Zeka, Yazılım Mimarisi, Yazılım Mühendisliği (Diğer)
Prof. Dr. Hakkı YAZICI Department of Social Studies Education, Afyon Kocatepe University, Faculty of Education, Afyon, Türkiye
Türkiye Ekonomik Coğrafyası, Coğrafya Eğitimi, Kırsal ve Bölgesel Coğrafya, Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası, Türkiye Beşeri Coğrafyası
Coğrafi Bilgi Sistemleri, Eğitim, Beşeri Coğrafya, Sosyal Coğrafya, Kültür Coğrafyası
Prof. Dr. Hilmi DEMİRKAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Coğrafya Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi
Doç. Dr. Hüseyin MERTOL TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-3507-2712
Doğal Kaynak Yönetimi, Mimari Miras ve Koruma, Bölge Planlamada Kent Coğrafyası
Doç. Dr. Kasım KARATAŞ Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi
Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Mehtap BAŞAR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-9986-1975
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Matematik Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ÖZGÖL AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Kariyer Danışmanlığı, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Doç. Dr. Mustafa İŞLİYEN AKSARAY ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Gazetecilik Çalışmaları
Eğitim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ulusal ve Uluslararası Başarı Karşılaştırmaları, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları
Doç. Nihan ERDEMİR SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-8610-3590
Dilbilim, Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi
Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış, Organizasyon, Örgütsel Davranış, Sağlık Yönetimi
Dr. Öğr. Üyesi Osman BAĞDAT ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi
Prof. Dr. Osman BİRGİN UŞAK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 0000-0003-3460-2731
Matematik Eğitimi
Prof. Dr. Perihan ÜNÜVAR BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ, BURDUR MESLEK YÜKSEKOKULU
Okul Öncesi Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Raziye BİLALOĞLU CUKUROVA UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION
Okul Öncesi Eğitim
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Aile Danışmanlığı, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer)
Sakip KAHRAMAN ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0002-3048-0215
Eğitim
Dr. Saliha TOSCU ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
Alan Eğitimleri (Diğer)
Doç. Dr. Süleyman GÜN Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi 0000-0002-0388-7263
Toplumsal Dilbilim, Dilbilim, İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Eğitim, İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi
Zihinsel Engelli Eğitimi
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Kariyer Danışmanlığı, Travma Psikolojisi, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Dezavantajlı Gruplar
Prof. Dr. Yasemin YAVUZER Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi-NİĞDE
Aile Danışmanlığı, Eğitim, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi
Prof. Dr. Yılmaz KOÇ SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Alman Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Doç. Dr. Zübeyde YARAŞ HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-6510-2655
Eğitimde Denetim, Eğitimde Liderlik, Veri Madenciliği ve Bilgi Keşfi, Eğitim Yönetimi, Büyük Veri
Doç. Dr. Özgür ULUBEY MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Program Değerlendirme, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer), Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Program Geliştirme, Yaratıcı Drama Eğitimi
Doktora Özlem OKATAN T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI 0000-0002-1862-719X
Eğitim, Okul Öncesi Eğitim, Temel Eğitim, Öğretim Teknolojileri
Kariyer Danışmanlığı
Tüketici Davranışı, Pazarlama
Prof. Dr. Şaban ESEN BARTIN ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ 0000-0002-1261-5788
Turizm, Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2000 yılından beri aralıksız olarak yayımlanmaktadır. Bu dergi, bilimsel bilginin küresel çapta herkes tarafından kolayca ve ücretsiz olarak erişilebilmesi gerektiği düşüncesiyle, Açık Erişim Politikasını benimsemiştir. 

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, eğitim-öğretim ve öğretmen yetiştirme kuram ve uygulama alanlarına yönelik, alana katkıda bulunacak özgün araştırma makaleleri ile özgün derleme makalelerini yayınlayan hakemli bir dergidir. Dergimiz yılda dört sayı (Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim) çıkacak şekilde yayımlanır. Dergimiz, eğitim-öğretim ve öğretmen yetiştirme alanlarında çalışan bilim insanlarına açıktır. Dergide yayımlanmak üzere gönderilecek çalışmalar mutlaka bu alanlarla doğrudan ilişkili olmalıdır. 

Dergide, aşağıdaki alanlarda yapılmış kuramsal ya da uygulamalı çalışmalar yayımlamak için değerlendirmeye alınır:

 

  • Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi

  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

  • Biyoloji Eğitimi

  • Coğrafya Eğitimi

  • Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi

  • Eğitim Programları ve Öğretim

  • Eğitim Sosyolojisi

  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi

  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

  • Felsefe Grubu Eğitimi

  • Fen Bilgisi Eğitimi

  • Fizik Eğitimi

  • Görsel Sanatlar Eğitimi

  • Kimya Eğitimi

  • Matematik Eğitimi

  • Mesleki ve Teknik Eğitim

  • Müze Eğitimi

  • Müzik Eğitimi

  • Öğretmenler İçin Uygulamadan İyi Örnekler

  • Öğretmen Eğitimi

  • Okul Öncesi Eğitimi

  • Özel Eğitim

  • Psikolojik Danışma ve Rehberlik

  • Sanat ve Tasarım Eğitimi

  • Sınıf Eğitimi

  • Sosyal Bilgiler Eğitimi

  • Tarih Eğitimi

  • Teknoloji ve Tasarım Eğitimi

  • Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi

  • Türkçe Eğitimi

  • Uzaktan Eğitim

  • Yabancı Diller Eğitimi

  • Yaratıcı Drama Eğitimi

  • Yaşam Boyu Öğrenme

 


MAKALE BAŞLIĞI BÜYÜK HARFLERLE TİMES NEW ROMAN 12 PUNTO İLE ORTALI OLARAK BURAYA YAZILMALIDIR

 

İNGİLİZCE BAŞLIK TİMES NEW ROMAN 12 PUNTO İLE ORTALI OLARAK BURAYA YAZILMALIDIR

Lütfen bu dokümana isim yazmayınız

 

Başvuru Tarihi: XXXXXX       Yayına Kabul Tarihi: XXXXXX        DOI: XXXXXXXXX

Özet: Her makalenin başında Türkçe ve İngilizce özeti bulunmalıdır. Makalenin dili Türkçe ise "Özet", İngilizce ise "Abstract" başa gelmelidir. Özetlerde araştırmanın amacı, yöntemi, örneklem veya çalışma grubu, veri toplama aracı ve önemli bulunan sonuçlara yer verilmelidir. Özetler, iki yana yaslı ve 150-200 sözcüğü geçmeyecek şekilde yazılmalıdır. Özet Times New Roman yazı karakterinde, 10 punto ve tek satır aralıklı yazılmalıdır. Özetlerin altında, makalenin içeriğiniyansıtacak4-6 Türkçe anahtar sözcük bulunmalıdır. Koyu yazılmış olan Özet başlığından sonra iki nokta konur ve metin aynı satırdan devam eder.

Anahtar Sözcükler: Sözcük1, sözcük2, sözcük3, sözcük4

Abstract: You need to insert an English abstraction to this section by following exactly the same format. The abstract should not exceed 150-200 word limitation. The abstract should be written Times New Roman characters, 10 pt. and single space. Keywords should not exceed 3- 5 words. The body paragraph follows the same row right after the abstract title written in bold.

Keywords: Keyword1, keyword2,  keyword3, keyword4

Birinci Düzey Başlık Ortalı, Kalın, Her Kelimenin İlk Harfleri Büyük

Metin alt satırdan paragraf başı yapılmadan devam eder. Ana metin (gövde) iki yana yaslı, Times New Roman, 12 punto, 1,5 satır aralıklı ve paragraftan önce 12nk boşluk bırakılarak yazılmalıdır.

İkinci Düzey Başlık Sola Dayalı, Kalın, Her Kelimenin İlk Harfleri Büyük

Metin alt satırdan paragraf başı yapılmadan devam eder. Ana metin (gövde) iki yana yaslı, Times New Roman, 12 punto, 1,5 satır aralıklı ve paragraftan önce 12nk boşluk bırakılarak yazılmalıdır.

Üçüncü Düzey Başlık Paragraf başından (bir tab kadar içeri), kalın, sadece ilk kelimenin ilk harfi büyük, nokta ile biter. Metin başlığın nokta ile bittiği satırdan devam eder. Ana metin (gövde) iki yana yaslı, Times New Roman, 12 punto, 1,5 satır aralıklı ve paragraftan önce 12nk boşluk bırakılarak yazılmalıdır.

Dördüncü Düzey Başlık Paragraf başından (bir tab kadar içeri), kalın, italik, sadece ilk kelimenin ilk harfi büyük, nokta ile biter. Metin başlığın nokta ile bittiği satırdan devam eder. Ana metin (gövde) iki yana yaslı, Times New Roman, 12 punto, 1,5 satır aralıklı ve paragraftan önce 12nk boşluk bırakılarak yazılmalıdır.

 Beşinci Düzey Başlık Paragraf başından (bir tab kadar içeri), italik, sadece ilk kelimenin ilk harfi büyük, nokta ile biter. Metin başlığın nokta ile bittiği satırdan devam eder.


Tablo ve Şekiller
Tablolar ve şekiller, yayınlanmaya hazır biçimde hazırlanmalı, metin içerisinde geçtiği yerden sonra verilmelidir. Tablolara ve şekillere sıra ile numara verilmeli ve başlıkları yazılmalıdır. Tablo numarası ve tablo başlığı 12 punto, sola dayalı olarak sözcüklerin ilk harfleri büyük, sonrakiler küçük ve italik olacak şekilde aşağıda gösterildiği gibi yazılmış olup “ve” bağlacı veya “of” gibi iyelik ifadeleri ise her koşulda küçük harfle yazılmalıdır. Başlıkla tablo arasında (başlık birden fazla satırsa eğer başlığın yer aldığı satırlar arasında) 1 satır aralığında olmalıdır. Şekillerin başlıkları da aynı formatta verilmelidir.


Tablolarda dikey çizgiler olmamalı ve sadece üç yatay çizgi kullanılmalıdır. Tablo içi tek satır aralıklı olmalı, tablo içeriğine göre 10-12 punto ile yazılabilir. Tablo ve şekillere sıra ile numara verilmelidir. Metin içinde tablo ve şekil numaralarına, “Tablo 1’de görüldüğü gibi” veya “Şekil 1’de görüldüğü gibi” biçiminde, referans vererek, tablo veya şeklin metin içinde geçtiği yerden sonra, tablonun ya da şeklin açıklamalarına yer verilmelidir. Çeşitli biçimlerde hazırlanabilen tablo ve şekillerde, başka kaynaklardan alınan bilgiler varsa, bu bilgilerin kaynağı, ayrıca açıklayıcı bilgiler gerekiyorsa bunlar tablo ve şekillerin altında gösterilmelidir.

Şekillerde başlık, şeklin altına 12 punto ve sayı numarası ile verildikten sonra, 1 satır aralıklı ve ilk kelimenin ilk harfi büyük olacak şekilde italik olmadan verilir.


Metin İçinde Kaynak Gösterimi
Metin içi alıntılarda; yazarlarının soyadı, eserin yayım tarihi ve doğrudan alıntılar da ise sayfa numarası da eklenmelidir. (ayrıntılar için bakınız. APA 6).
Örnekler
(Balcı, 2001)
(Balcı, 2001, s. 26)
(Yıldırım & Şimşek, 2005)
(Pedhazur & Schmelkin, 1991)
Metin içi atıflarda yazar sıralaması: Metin içinde birden fazla kaynağa; yayın yılına göre değil, yazar adlarının alfabetik önceliğine göre atıfta bulunulur.
(Pedhazur & Schmelkin, 1991; Yıldırım & Şimşek, 2005)
Üç ve daha fazla yazarlı çalışmalarda kaynağın ilk geçtiği yerde tüm yazar soyadları, izleyen yerlerde ise birinci yazarın soyadı verilerek “ve diğ.” bağlacı kullanılır.
(Büyüköztürk, Çakmak, Akgün, Karadeniz &Demirel, 2008).
(Büyüköztürk ve diğ., 2008). Metin içinde parantez içine almadan iki ve daha fazla yazarlı bir kaynağa atıf yapılıyorken & işareti yerine “ve” bağlacı kullanılır. Örnek, “ Önen ve Kondakçı (2014) yapmış oldukları çalışmada …….”

APA 6th Edition-Purdue OWL
MAEUEFD Yazım Kuralları Yönergesi

 

Tablo, şekil, kaynak gösterme (alıntı), ve referans yazımı için lütfen aşağıdaki linklerde yer alan dokümanları inceleyiniz.

APA 6th Edition-Purdue OWL

Makale Şablonu

Ulakbim TR Dizin tarafından alınan kararlar doğrultusunda 2020 yılından itibaren yayımlanacak çalışmalar için Etik Kurul İzni gerekmektedir. Dergimize çalışmanızı yüklerken, makale dosyanızla birlikte Etik Kurul belgenizi de yüklemeniz gerekmektedir. Çalışmanız etik kurul izni gerektiren çalışma grubunda yer almıyor ise bu durumu belirten beyan formunu imzalamanız ve ilgili durumu makale metninizde belirtmeniz gerekmektedir.

Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk/son sayfasında yer verilmelidir.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi makale gönderim sürecinde herhangi bir ücret talep etmemektedir. Ücretsiz yayın yapan uluslararası ve açık erişimli bir dergidir.